Hoşgeldiniz  

DAVETLE GELİP KURULAN TESİS. İŞÇİLERİ ZEHİRLENEN TESİS KAPATILDI DENMİŞTİ. İŞÇİLERİN ADLİ TIP RAPORU GELDİ. AĞIR METALLER NASIL BULAŞMIŞ? EMEKLİYE MÜJDE , ŞİMDİ DE OTOBÜSÇÜ ESNAFI İSYANDA…06.12.2016

Okan KÜÇÜK (Yazarın tüm yazıları için tıklayınız) | 06 Aralık 2016 | Genel, Güncel, haber, İletişim, Okan Küçük, Yorum - Haber A- A+

                                             

   Okan Küçük Yorumluyor... DAVETLE GELİP KURULAN TESİS VE İŞÇİLER…

      okankosetesisadlitipotobus                             

Dün yazımızı “ O işçilerin HALA SÜREN DAVALARINDA RAPORLAR YENİ GELDİ. Bakınız kanlarındaki KURŞUN , KADMİYUM gibi çeşitli ağır metaller o işyerinden mi kaynaklanıyor yoksa doğadan mı almışlar onu da YARIN Kİ YAZIMIZDA YAZALIM NASİPSE” diye bitirmiştik.

                Bugün o rapor sonuçlarını yazalım. Öncesinde kısa bir özet verelim.    Zamanında  Türkiye’de 2-3 yere kurulmak istenen ama bir şekilde kurulmayan bir BACA TOZU VE TUFAL GERİ KAZANIM ŞİRKETİ  DAVETLE KARABÜK’E GELMİŞ KURULMUŞTU.

             Karabük Valiliğinde dönemin KARABÜK VALİSİ İZZETTİN KÜÇÜK, DÖNEMİN TSO BAŞKANI PEHLİVAN BAYLAN VE DÖNEMİN VE ŞİMDİKİ KARABÜK BELEDİYE BAŞKANI RAFET VERGİLİ birlikte imza atmışlar ve imza töreni resimle haberleştirilmişti

                O üç imzanın atılmasından sonra Karabük’e kurulan, kurdurulan tesiste çok geçmeden işçiler hastanelik olmuş  KURŞUN, KADMİYUM gibi çeşitli ağır metaller  o işçilerin KANLARINDA çeşitli oranlar da çıkmıştı.

      O dönem Ankara Mesleki Hastalıklar Hastanesinde işçilerle yaptığımız haber ve videolar hala arşivlerimiz de var.

unalgif

                       BAKANLIK  “İŞÇİLERİ ZEHİRLENEN TESİS KAPATILDI” DEMİŞTİ.

                                       

        Çevre ve Şehircilik Bakanlığının kendi resmi internet sitesi’nde   “ Karabük’te İşçileri zehirlenen tesis kapatıldı”  denilen kararda aynen şu aşağıdaki ifadelere yer verilmişti. Özet veriyoruz.

            “  Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 130 işçiyi zehirleyen fabrikayı kapattı. Bakan Bayraktar: “Konu çevre ve insan olunca kimsenin gözünün yaşına bakmayız”   Marzınc Marmara Geri Kazanım firmasının 130 işçisinin rahatsızlanarak hastaneye başvurması üzerine, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından başlatılan incelemede ilk sonuçlar alındı. Demir çelik fabrikalarının bacasından çıkan atıkların geri dönüşümünü sağlayan Marzınc Marmara firmasında çalışan işçilerin çeşitli ağır metallere maruz kaldıklarını tespit eden Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, fabrikanın faaliyetlerini durdurdu…”

                                            “N’OLMUŞ YANİ KURŞUN VARSA BİLE O İŞYERİNDEN OLDUĞU NERDEN BELLİ DENİLİYORDU.”

                                           

 O dönemi hatırlayınız, işçilerin kanlarında çeşitli oranlar da KURŞUN, KADMİYUM gibi çeşitli ağır metallerin bulunduğuna yönelik haberler yapmıştık. Hastane raporlarında sabitti bu durum. Onları haberleştirmiştik.

                Birileri çıkıp ISRARLA ilgili firmanın bir nevi Avukatlığını icra ederken, iyi de kardeşim nerden belli o işçilere Kurşun’un o işyerinden bulaştığı , o  iş yerinin KURŞUNla ne alakası var diyerek akla zarar   açıklama yapıyorlardı çeşitli platformlar da.

 Fabrikanın KURŞUNla ne bağı var falan diyorlardı, illa orayı savunacağız diye. Hastane raporlarını falan da tanımıyorlardı yani. Tıp/mıp vız gelip tırıs gidiyordu onlara. İlla firmanın KURŞUNLA BAĞI YOK DA YOK diyorlardı…

                İşte sonradan ilgili Bakanlığın yukarıda da özet olarak verdiğimiz ilgili kararında ağır metallerle bağ kurulmuştu. İlgili Bakanlık , bu bağı kurmuştu ve orayı da kapatmıştı. Ama bu sonuca rağmen birileri ısrarla yok kardeşim bu fabrika temiz, çevre dostu falan diyorlardı yani. ISRARLA…

Neyse meselenin o kısmı çokta önemli değil. Sonuçta Bakanlık  o dönem bazıları çok üzülse de gerekli işlemi yapmıştı.

                    İŞÇİLER DAVA AÇMIŞLARDI O DAVA DA ADLİ TIP KURUMU RAPORU DA GELDİ.

                                  

 Adalet Bakanlığı Adli Tıp Kurumu Adli Tıp İhtisas Kurumu’NDAN RAPOR GELDİ. RAPORA göre KURŞUN ve KADMİYUMa maruz kalındığının anlaşıldığı ancak belirtilen  kan değerlerinin toksik düzeyde olmadığı iş yerinin kadmiyum ve kurşun içeren bir faliyette bulunduğu ve aynı işyerinde benzer yakınmalar ve labaratuvar değerleri olan  diğer 25 olgu dikkate alındığında bu maddelere mesleki olarak maruz kalındığının kabulü gerektiği oy birliği ile mütalaa olunur, denildi.

 Yani bir BAĞ’ da en nihayetinde  ADLİ TIP İHTİSAS KURUMU, KURDU. Yani neymiş, KURŞUN VE KADMİYUM gibi çeşitli ağır metaller, yoldan geçerken değil aksine ÇALIŞTIKLARI FİRMADAN  DOLAYI MESLEKİ OLARAK MARUZ KALINMIŞ.

   Ve bu rapor da ,   Prof., Doç. Uzman DR gibi alanında Uzman 7 TIP ADAMININ İMZASI VAR.  Bir konu daha. Bakınız KURŞUN ve Kadmiyum gibi ağır metalların ÇALIŞTIKLARI FİRMADAN DOLAYI YANİ MESLEKİ OLARAK  MARUZ KALINDIĞINI OYBİRLİĞİYLE  KARAR VERDİLER.

Bir tane TIP ADAMI   çıkıp vaktiyle Karabük’te  ilgili firmanın gönüllü avukatlığına soyunmuş ( hoş hukuktanda çaktıkları yok ya orası da ayrı mevzu) olanların  söylediği gibi ne olmuş kurşun çıktıysa hem ne belli o işletmeden kaynaklandığı dememiş iyi mi ?

 OY BİRLİĞİ İLE mesleki olarak maruz kalındı demiş, İyi mi ?

                                65 YAŞ ÜSTÜ EMEKLİLERE VALİ AKTAŞ’TAN MÜJDE.

                      Karabük Valisi Mehmet Aktaş;   geçen gün Türkiye Emekliler Derneği Karabük Şubesini ziyaret etti. Ziyarette Karabük Şube Başkanı Celal Bulut derneğin çalışmaları hakkında bilgiler verdi

Bulut; Emeklilere yapılan indirimler, Çanakkale gezileri, emeklilere dağıtılan fidanlar ve emeklilere yaptırılacak TOKİ evleriyle ilgili bilgiler verdi ziyarette. Bulut ekibiyle birlikte aktif çalışmalara imza atan bir isim oldu. Çalışan bir başkan oldu.

Vali Aktaş ise;      Karabük’teki 65 yaş üstü vatandaşlarımıza bir müjde vererek , halk otobüslerine binmeleri konusunda taraflarla görüştüğünü, 65 yaş üstü vatandaşlarımızın nüfus cüzdanlarını göstererek Halk otobüslerine ücretsiz binebileceklerini söyleyerek herhangi bir sorun olduğu takdirde aracın plakasını alarak şikayetlerini Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü veya Valilik Makamına bildirmeleri gerektiğini belirtti.

Emeklilerimize hayırlı olsun.

                               OTOBÜSÇÜLER İSYAN DA BU SEFER…

           c1     Karabük’te 65 yaş üstü emeklilerin  halk otobüslerine ücretsiz binmeleri otobüsçüler açısından bakıldığında bir çok sorunu getirecek gibi.

Öncelikle Karabük merkezinde ve mahalleler de yaşayan ve özellikle HALK OTOBÜSÜ kullanmak durumunda olan vatandaşların belki %80’i – %90’ı zaten emekliler…

Yani  halk otobüslerinin yolcularının büyük ağırlığını zaten emekliler oluşturuyor. Malum  memuru , işçisi zaten herkeste araba var onlar kendi araçlarıyla gelip gidiyorlar işe. Kurumsal firmalarda çalışan işçiler zaten servis kullanıyorlar…

Yani otobüsçülerin sabahları öğrenciler ağırlıklı ama gün içinde kesinlikle emekli ağırlıklı yolcu taşımacılığı  yapıyorlar. Şimdi bir çok hatta da emekliye özel indirimler uygulanıyor. %50 ye varan indirim uygulanıyor emekli büyüklerimize.

Örneğin 2 TL’lik hatta emekli 1 TL veriyor… Şimdi birileri çıkıp ne yani emekli ücretsiz binsin kötü mü olur demesin tabi ki kötü olmaz. Ama sistemin adaletli ve haklı olarak sürdürülebilmesi için bu tek yanlı uygulama orta vadede bir çok hat sahibini BATIRIR…

Adamların müşterisi zaten emekli… Bu iş karşılığında otobüsçülere bazı destekler verilmesi lazım değil mi ? Yani çeşitli şartlara tabiler zaten. Mesela otobüs şu yaşta olacak, işte engelli indirme –bindirme özel aparatlar olacak vs açısından bir çok şarta tabiler ve tabi olsunlar.

                           BU YASALAR NEDEN HİÇ MİNİBÜSÇÜLERE VURMUYOR O DA AYRI MESELE.

                                      Fakat, emekliler de 65 yaş üstü olanlar ücret vermezse kimi taşıyacaklar ? Hem diğer taraftan  bu yasalar , yönetmelikler neden hep HALK OTOBÜSLERİNE uygulanıyor. Mesela neden MİNİBÜSÇÜLERE  bu yönde bir düzenleme getirilmiyor.

Yani şimdi 65 yaş üstü büyüklerimiz otobüse ücret vermeyecekler güzel, ama minibüse binecekleri zaman TAM ÜCRET ÖDEYECEKLER YA DA EMEKLİ İNDİRİM DİYE %10’a tekabül eden bir mini indirimli ücreti ödeyecekler bu HAK MI, ADALET Mİ ?

 Valla yine söylüyoruz. Emekli büyüklerimizin ücretsiz yolculuk yapmasını destekleriz. Ne otobüsümüz, ne minibüsümüz var ama özellikle otobüsçü esnafı bu uygulamayla RESMEN BATAR.

Minibüsçülerin böyle uygulamalarla işi olmadıkları için onlar açısından bir sıkıntı olmaz. Onu için otobüsçülere MAZOT İNDİRİMİ Ya da HAT ÜCRETLERİNE DE otobüsçülerin ödediği paranın bir kısmının vergi indirimine falan katılarak bu sürecin düzenlenmesi lazım diye düşünüyorum. Yoksa bu iş sıkıntılara gebe…

 Not: Bu yazı 6 Aralık 2016 Tarihli Karabük FARKLI Gazete’deki köşemizde yayımlanmıştır.

 

Etiketler:

EN SON HABERLER

© 2017 karabük haber, karabük haberleri, karabukajans78/ Karabük Farklı Gazete,karabük güncel haber,karabük haberler, Tüm Hakları Saklıdır ~ İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Reklamı Gizle
Reklamı Gizle